ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 応用障害心理学研究
  2. 第12号

学校生活における二次障がいを予防するための試み : 中学校通常学級での特別支援教育の観点からの支援実践

https://doi.org/10.15005/00000243
https://doi.org/10.15005/00000243
e19446d8-77e4-4d61-b646-0df5d5a87647
名前 / ファイル ライセンス アクション
klcPsycArticles012043.pdf klcPsycArticles012043 (937.6 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-01
タイトル
タイトル 学校生活における二次障がいを予防するための試み : 中学校通常学級での特別支援教育の観点からの支援実践
タイトル
タイトル Prevention of Comorbid Mental Disorders in Junior High School: Special Needs Support in Regular Classroom Practice
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 二次障がい
キーワード
主題Scheme Other
主題 特別支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 通常学級
キーワード
主題Scheme Other
主題 予防
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Comorbid Mental Disorder
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Special Needs Support
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Regular Classroom Practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Prevention
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 高野, 美雪

× 高野, 美雪

高野, 美雪

Search repository
著者別名
姓名 Takano, Miyuki
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 小学校から特別支援は開始されるが, 中学校では, 支援が必要とされているにもかかわらず, 実践的支援は十分とはいえない。中学校生徒は, 自己肯定感を持てず不登校といった二次障がいを引き起こしやすく, これらを予防するための支援が必要といえる。予防策として, 筆者は心理学や社会福祉を学ぶ学生を学校支援ボランティアとして派遣し教育支援を行うことを試みた。支援システムを開始するにあたり, 筆者, 学生および教員によりその活動内容と実施条件を構築した。また活動を通して, 支援内容について得られた見解から二次障がいを防ぐ効果的活動を提言し, 今後の支援ボランティアのスキル獲得につなげる必要性が示唆された。
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The special educational support from elementary schools has been initiated. Nevertheless, despite the necessity of help for the students, junior high schools' practical support is insufficient. When junior high school students increase poor self efficacy, they caused Comorbid Mental Disorders such as school refusal easily. They need support to prevent Comorbid Mental Disorder. We tried to aid the edumajoring psychology or social wellness as junior high school students' volunteers. Firstly, we and junior high school teachers have checked the content of our activity and confirmed the starting conditions of support system. As a results of our support activities, there are some viewpoints for application of support system. This support project suggested effective cation by sending college students who are activities to prevent Comorbid Mental Disorders and to improve volunteers' support skills in the future.
書誌情報 応用障害心理学研究

号 12, p. 43-51, 発行日 2013-03-31
出版者
出版者 九州ルーテル学院大学
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12526393
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:07:20.583216
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3